Tuesday, November 23, 2010

Saya dan Insurans

Sejak saya diperkenalkan dgn insuran lebih kurang 2 thn dulu, saya terus mengambil satu polisi untuk saya dan baby yg baru berusia 6 bulan. Saya mengambil Investment Takafulink dan baby Investment Takaful Cerdik. (Check out for promosi utk Takaful Cerdik yang akan diumumkan tidak lama lagi!)

Kerana budget constraint saya ambil minimum payment RM150 dan baby RM100. Dapat polisi saya rasa lega dan berpuas hati kerana selepas ni if anything happen, Alhamdulillah dah ada perlindungan. Time tu rasa mcm belum sampai seru nak sampaikan tentang kebaikan insurans ni pada sesiapa pun. Biarla agen menjalankan tugasnya hehe.

Tahun lepas saya disahkan menghidap Slip Disc, mmg hanya Allah yg tahu betapa siksanya dpt sakit ni. Slip Disc ni tak merbahaya tp very irritating sbb serba tak selesa dibuatnya. Saya ber jumpa specialist di Hospital Gleanigles, Ampang. Semua kos perubatan ditanggung oleh company tmpt saya bekerja. Time ni pun tak rasa lagi kebaikan ada personal insuran ni. Sehiggalah saya di warded kerana slip disc saya dah merebak dari satu tulang ke satu tulang yg lain. Adui, mmg smpi keluar air mata menanggungnya. Suami pula kerja balik hujung minggu, jadi nak taknak saya hanya menguruskan anak yg dah semakin overweight tu seorang diri.

Setiap hari kena berulang hospital untuk attend fisioterapi. Duit parking, duit minyak terasa juga time tu ialah dengan pendapatan yang tidak seberapa. Rumah saya dgn hospital lbh kurg 30km juga. So time ni agen kite penting. Saya call dia dan again dia educate saya ttg claim. Alhamdulillah ada harapan utk meringankan beban kewangan. Di pendekkan cerita, baru setahun mencarum, saya dah dpt claim RM4000 akibat dari sakit Slip Disc ni. Claim ni tak mcm insuran kereta kiter, kalau claim NCB kurang. Sikit pun tak usik duit pelaburan kiter..So really hepy dapat claim tu saya pun mula menceritakan kebaikan mengambil insurans pada kawan-kawan, tp time ni saya belum lagi agen yang sah.

Sehinggalah baru-baru ni, suami saya yang masih belum ada perlindungan accident motor. Lepas accident barulah terkocoh2 nak amik insuran, tp still belum terlmbt sbb accident tu minor jer..kalo masuk besi , hmm premium dah mahal..so sejak dari tu la rasa mcm dah jatuh wajib pada diri ini untuk menyampai-nyampaikan ttg kebenaran pada kawan semua.Terus saya mendaftar jadi agen dan belajar dengan lebih mendalam tentang financial tool bergelar insuran ni.



No comments:

Post a Comment